Siirry pÀÀsisÀltöön

ASICS GEL-NIMBUS 26...🐞

 


                            ASICS GEL-NIMBUS™ 26 on hyvin pehmustettu, melko kiertojĂ€ykkĂ€ kenkĂ€ joka soveltuu mielestĂ€ni parhaiten peruslenkkeilyyn eri pituisille matkoille. Kilometrien kerÀÀjĂ€ksi vallan mainio.   Itselleni tutussa mallissa on  ensi askelilla huomattavissa joitain muutoksia aikaisempaan versioon. 

Olen testannut kenkÀÀ juoksumatolla, sisĂ€radalla sekĂ€ lumisella auratulla kevyen liikenteen vĂ€ylĂ€llĂ€. Lomamatkani aikana pÀÀsin  onneksi testaamaan myös sulalla alustalla. Omassa testissĂ€ni tĂ€llĂ€ oli iso merkitys. 

KengÀt saatu ASICS lta.


Naisten mallin paino on 260g,  kannan ja kĂ€rjen vĂ€linen ero 8 mm, tuki neutraali.

KengissĂ€ on FF BLAST™ PLUS ECO vaahtomuovia ja PureGEL™ pehmustetta, tarjoten joustavan  laskeutumisen alustalle, tuoden mukavan pehmeyden  juoksuaskeleeseen. HYBRID ASICSGRIP™ ulkopohja antaa paremman pidon kelillĂ€ kuin kelillĂ€ sekĂ€  erilaisella alustalla. Ulkopohjan pito talviolosuhteessa oli mukava parannus aiempaan versioon. 




      Jalkaan puettaessa kenkĂ€ sujahtaa kuin sukka. HyvĂ€ pehmustus tekee miellyttĂ€vĂ€n ensivaikutelman. Iltti asettuu pehmeĂ€sti ja on helposti asetettavissa omaan tarpeeseen. Kannan takalenkki helpottaa kengĂ€n pukemista ja nauhat ovat kĂ€tevĂ€sti sÀÀdettĂ€vissĂ€. Jalka asettuu istumaan kenkÀÀn  luontevasti. Tilaa jÀÀ hyvin niin leveys-,  pituus- ja korkeus suunnassakin. Oman jalkani mitta  on 22.1 cm eli koko 36. Valitsin puoli numeroa suuremman koon kuin aiempi versio eli US 6,5 /euro 37,5 jĂ€ttÀÀ riittĂ€vĂ€sti tilaa, jonka tarve korostuu erityisesti pidemmĂ€llĂ€ lenkillĂ€. 







KengĂ€n pÀÀllinen on  hyvin hengittĂ€vÀÀ neulosmateriaalia ja mielestĂ€ni napakampi kuin aiemmassa versiossa.  Talvijuoksusukan kanssa kenkĂ€ on sopivan  lĂ€mmin  ulkona pakkaskelillĂ€kin. 


              Aivan alkuun en ollut sinut tĂ€mĂ€n kengĂ€n kanssa. Vaikka tuntemus oli miellyttĂ€vĂ€n pehmeĂ€, istuvuus hyvĂ€, niin ensimmĂ€iset juoksuaskeleet ottaessani tunsin aivan kuin minulla olisi liian pitkĂ€t sukset jalassa. Juoksumatolla juostessa kenkĂ€ ei ollut ketterĂ€. Talvialustalla mukavan vakaa ja  tasainen.  Totesin ettĂ€ kenkĂ€ toimi minulla paremmin ulkona kuin matolla juostessani, sisĂ€radalla ihan ok mutta pidin aiempaa versiota parempana. Korjasin kuitenkin  vielĂ€ istuvuutta ottamalla kĂ€yttöön lukkonauhoituksen jolloin tuntemus askelluksella parani huomattavasti. 






                    Oikeastaan vasta  siinĂ€ vaiheessa kun pÀÀsin testaamaan kenkiĂ€  ulkona sulalla alustalla, sain todeta ettĂ€ minun kĂ€ytössĂ€ni ne ovat  parhaimmillaan juuri siellĂ€. HyvĂ€ kimmoisuus ja vaimennus korostuvat, sisĂ€osan pehmustus on todella miellyttĂ€vĂ€. Tukeva ja vakaa, maa tuntuma on mielestĂ€ni parempi kuin aikaisemmassa versiossa. Huomasin jo heti etten kĂ€yttĂ€isi kenkÀÀ missÀÀn tiukoissa ketteryyttĂ€ vaativissa vetoharjoituksissa mutta kuten alussa mainitsin niin tĂ€llĂ€ kengĂ€llĂ€ juoksen mielellĂ€ni kilometrejĂ€ vaativia harjoituksia, ihan peruslenkkejĂ€. 


Torrevieja, Espanja
     


Kenkien ulkonĂ€kö tuo kesĂ€istĂ€ pirteyttĂ€. Asicsin sivuilla on naisten mallille seitsemĂ€n eri vĂ€rivaihtoehtoa. Minulle tĂ€mĂ€ Pale Mint  on ykkönen. 

         Olen tyytyvĂ€inen etten antanut ensi askel tuntemuksen  tehdĂ€ lopullista arviotani, vaan jatkoin kengĂ€n testaamista erilaisissa oloissa ja sÀÀtelin istuvuutta. Annoin alle kilometrejĂ€, jolloin kenkĂ€ mukautui pikkuhiljaa askellukseeni tai askellukseni kenkÀÀn.
 Vaikka  ASICS GEL-NIMBUS™ 26 on juostessani kilometrien kerÀÀjĂ€, niin testatusti totesin kengĂ€t myös oikein hyvin kaupunkikĂ€velyyn sopiviksi. 



Orihuela, Espanja
đŸ“·@runstinde


ASICS GEL- NIMBUS ™ 26 on saatavilla ASICS jĂ€lleenmyyjiltĂ€, verkkokaupoista ja erikoisliikkeistĂ€  15.1.2024 alkaen. 



...LennĂ€ lennĂ€ KesĂ€kerttu... lennĂ€ kaupunkikĂ€velyiden ja juoksun, kilometrienkerÀÀjien pehmeÀÀn askellukseen...🐞

Kommentit

TÀmÀn blogin suosituimmat tekstit

Saul SM Maantiekymppi 2025...🐞

  Viime viikonloppu oli kympin kisojeni kohokohta. Kisa osoittautui kuitenkin yhdeksi raskaimmista mitĂ€ maantiellĂ€ olen juossut. KeskeyttĂ€minen kĂ€vi mielessĂ€ moneen kertaan. Jostain syvĂ€ltĂ€ sain voimia kaivettua ja  löysin itseni voittajana. Aliarvioin  oman arvioni siitĂ€ mihin uskoin kykenevĂ€ni. Kuvittelin ettĂ€ minun on tyydyttĂ€vĂ€ tasavauhtiseen hapotukseen loppuun asti. YllĂ€tyksenĂ€ kykenin rytmin muutokseen mikĂ€ kantoi loppuun saakka.  đŸ“·@jokke_juoksija  kuvasta      Saul SM Maantiekymppi  juostiin Tampereella 23.8.2025. Kisakanslia toimi messukeskuksessa ja osaanoton varmistus tuli tehdĂ€ 90 minuuttia ennen kilpailun alkua.  Reitti koostui kahdesta neljĂ€n kilometrin lenkistĂ€. Ennen kierroksille lĂ€htöÀ juostiin kilometrin verran pysĂ€köintialueen suoraa ja takaisin. Suurin osa  alustasta oli asfalttia hyvin lyhyellĂ€ sora pĂ€tkĂ€llĂ€. Matkaan starttasi 155 juoksijaa ja sÀÀ oli lĂ€mpimĂ€n aurinkoinen.        Olin majoit...

Helsinki Twilight Run...🐞

         Helsinki Twilight Run juostiin lauantai iltana 2.8.2025. Oltiin valittu kisa sopivaksi treenikympiksi ja vaikka viikonloppu oli melko hektinen ja yöunet ennen kisaa jĂ€ivĂ€t lyhyiksi, oli hienoa olla mukana ja startata kympin matkalle klo 20.30. Vuosaaren Aurinkolahti jossa kisakanslia sijaisti kuten myös maaliin tulo, ihastutti minut tĂ€ysin. Lapsille suunnatut matkat 400 m ja 800 m. Muina matkoina olivat 5 km ja 10 km. KympillĂ€ vitosen lenkki juostiin kahteen kertaan. Tapahtumapaikka oli mielestĂ€ni loistava kesĂ€kisaan ja sÀÀkin suosi tyyneydellÀÀn.   đŸ“·WeRunHelsinkiEvents         Lauantai tuntui pitkĂ€ltĂ€ kun odotteli iltakisan alkua. En oikein osannut tehdĂ€ mitÀÀn ja tunsin oloni melko vĂ€syneeksi. Perjantai ilta Kalevan Kisojen EA-tiimissĂ€ jonka vastuulla oli yleisön sekĂ€ toimitsijoiden ensiapu,  tehtĂ€vĂ€t  ja kotiin paluun ajomatka pitivĂ€t vireyden yllĂ€ vielĂ€ pitkĂ€lle yöhön. Aamulla olisin toivonut hyvÀÀ ja sikeÀÀ, pitk...

VĂ€inĂ€joen rantaa Latviassa...🐞

          Miniloma Riikaan starttasi Tampere-Pirkkala lentoasemalta. Luonnollisesti juoksukengĂ€t olivat mukana, tarkemmin sanottuna, jalassa ihan koko matkan.  Matkustin kĂ€simatkatavaroilla ja pÀÀtin selvitĂ€ vain yksillĂ€ kengillĂ€, ASICS Gel-Kayano 32 toimi omassa tyylikkyydessÀÀn niin juostessa kuin kaupunkikenkĂ€nĂ€kin. Mahdollisimman vĂ€hĂ€llĂ€ ja helpolla oli tĂ€mĂ€n matkustuskerran motto.      Tampere-Pirkkala kentĂ€ltĂ€ lĂ€htö sujui turvatarkastuksineen nopeasti ja hyvin jĂ€i aikaa fiilistellĂ€ reissuun lĂ€htöÀ ennen koneeseen nousua. Ei mitÀÀn matkalaukku rallia. Tavarat kulkivat mukana yhdessĂ€ urheilukassissa. Olin pÀÀttĂ€nyt jĂ€ttÀÀ perĂ€sssĂ€ vedettĂ€vĂ€n  lentolaukun pois. Se kĂ€simatkatavaroiden mÀÀrĂ€ on omasta mielestĂ€ni joskus niin jĂ€rjetöntĂ€ katsottavaa kun ihmiset ryysÀÀvĂ€t omaisuuksineen tĂ€yttĂ€mÀÀn lentokoneen matkustamon ylĂ€hyllyjĂ€. Omat matkatavarani mahtuivat kaikki edessĂ€ matkustavan penkin alle. Laukkuni sujahti sinne hyvin poikittain. ...